06 - YOLCU TAŞIMA (TRAFIK, ULAŞTIRMA VE TURIZM) MEVZUATI - Paksoy Akademi Ümit Src Tmgd Ody Üdy Danışmanlık Hizmetleri
06 - YOLCU TAŞIMA (TRAFIK, ULAŞTIRMA VE TURIZM) MEVZUATI
1
1. Sürücüler, yolcu indirip bindirirken aşağıdaki kurallardan hangisine uymak zorundadırlar?
Yolcuları soldan indirip bindirmek
Kapıların kapanmasını beklemeden hareket etmek
Yol ve trafik müsait ise aracın her iki tarafından yolcu indirip bindirmek
Yolcuları sağdan indirip bindirmek
2
2. Karayolu Taşımacılığı Yönetmeliği kapsamındaki faaliyetlerde çalışan/çalıştırılan şoförlerin kaç yaşından gün almamış olmaları şarttır?
45 yaş
66 yaş
55 yaş
70 yaş
3
3. Tarifeli yolcu taşımalarında, her yolcu için yolcu bileti düzenlenmesi zorunludur. Buna rağmen hangi yolcular bilet almadan yolculuk edebilir?
0-6 Yaş Çocuklar
%30 Engelli Bireyler
12-15 Yaş Çocuklar
55 Yaş Üstü Bireyler
4
4. Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre; yolcu taşımacılığı yetki belgesi sahipleri, taşıtlarında kaç adet boyun korsesi bulundurmak zorundadır?
Araçta bulunan her koltuk için bir adet
Her 8 koltuk için en az 1 adet
Her 14 koltuk için en az 1 adet
Her 20 koltuk için en az 1 adet
5
5. Düzenli yolcu taşımalarında düzenlenen yolcu biletinde yazılı olması gerekmeyen konu aşağıdakilerden hangisidir?
Kalkış ve varış yeri
Koltuk numarası
Taşıma ücreti
Varış saati
6
6. Karayolu Taşıma Yönetmeliği kapsamındaki faaliyetlerde çalışan/çalıştırılan şoförlerden “büyük otobüs” kullananların kaç yaşından gün almış olmaları şarttır?
18
24
26
30
7
7. Karayolu Taşıma Yönetmeliği’ne göre; yolcunun biletini açık bilet haline getirebilmesi için, araç hareket etmeden ne kadar zaman önce müracaat etmesi gerekir?
4 saat
6 saat
8 saat
12 saat
8
8. Karayolu Taşıma Yönetmeliği’ne göre; yetki belgesi sahipleri, otobüs hareket saatinin kaç saat öncesine kadar yapılacak müracaatlarda bilet ücretinin tamamını iade etmek zorundadırlar?
24 saat
36 saat
48 saat
72 saat
9
9. Yurtiçi ve Uluslararası taşımalarda, yolcunun kaç kg. ücretsiz bagaj hakkı vardır?
20 kg
30 kg
45 kg
60 kg
10
10. Hangisi turist-şoför ilişkilerinde temel prensiplerden değildir?
Müşterilerine gezi süresince güler yüzle, saygıyla hizmet etmek
Kendisini bir turizm gönüllüsü olarak görüp müşterisini misafiri gibi kabullenmek
Ülkemizi yabancı turistlere en iyi şekilde tanıtmak
Turistlere bahşişleri oranında hizmet etmek